Madárkórház Alapítvány

Madárkórház Alapítvány

Áramütésre tanították a sast

2011. május 26. - Madárkórház

 

Szabadon engedtek tegnap egy súlyos áramütést szenvedett hím parlagi sast. Az állat Hajdúnánásnál szállt le egy villanyoszlopra, ahol az ütéstől sokkos állapotba került. 

 

Az eset még a múlt héten történt, a madár azóta jól van, s időközben a Hortobágyi Madárkórházban megtanították rá, hogy tartson az áramtól.

 

A sast megmentője, Kiss József hajdúnánási állatorvos indította útjára
Fotó: Miskolczi János

 


- Pár napig a kórteremben lábadozott, de szombat óta már a röpdében gyakorol, ahol két valódi, de nagyfeszültség helyett alacsony áramerősségű villanypásztorral szerelt oszlop áll a madarak pihenőhelyeként. Ha a sas rászáll, enyhe áramütést szenved, ami veszélytelen, de elveszi kedvét a valódi villanyoszlopoktól - magyarázza Dr. Déri János, a Madárkórház vezetője.

A sast tegnap újból befogták egy utolsó vizsgálatra, meggyűrűzték, és elszállították Görbeházra, ahol megmentője, dr. Kiss József, engedte szabadon.

- Én is állatorvos vagyok, de a madarak gyógyítása nem az én asztalom. Amikor rátaláltam a sasra, nem volt magánál. Gyorsan a saját rendelőmbe vittem és infúziót kötöttem be neki és szóltam a Madárkórháznak. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megmenteni az életét és én engedhetem el. 

MJ

Forrás:Bors

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madarpark.blog.hu/api/trackback/id/tr562933886

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schmidt Emese | SZELEK ÚTJÁN - MADARAK MADÁRTÁVLATBÓL 2011.05.27. 09:11:25

Mi lehet nagyszerűbb érzés, mint hogy albatroszhoz hasonlóan szárnyunkat szétterjesztve felfekszünk a meleg légáramlatokra, és órákig vitorlázunk több kilométeres magasságban, vagy vándorsólyom módjára összehúzott szárnnyal zuhanunk a mélybe lehetséges...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arwen72 2011.05.31. 11:15:13

Sok sikert a levegő Urának!:)
süti beállítások módosítása